קהילת כרמים היקרה

תודה

קהילת כרמים היקרה

מלאכת החינוך היא העשייה המשמעותית ביותר שאנו יכולים להוביל בחיינו, הזכות לחנך ילדים, להוות חלק מחייהם, לנטוע בהם שורשים של ערכי אהבת המולדת, סבלנות וסובלנות לאחר ולשונה, כבוד האדם באשר הוא אדם וראיית האדם כמכלול שלם ומלא, בעל משמעות, ייחוד ויופי – הם הבסיס בעיניי לחיי אדם בריא בנפשו ובגופו.

לתפיסתי, תפקידו של בית ספר היסודי בכלל ובית חינוך "כרמים" שלנו בפרט הוא לאפשר לילד לבנות לעצמו בסיס רחב ככל האפשר של התנסויות בתחומים שונים, לחשוף אותו למידע ולהרחיב את אופקיו כך שיבנה את אישיותו חזקותיו לצד אתגריו, ירכוש לעצמו כלים ואסטרטגיות ללמוד ולהתקדם על פי רצונו ובהתאם לצרכיו ומסוגלותו.

צוות כרמים היקר, הוא צוות מקצועי, איכותי המאמין גם הוא בתפיסה זו, וביחד אנו עושים את כל אשר בידינו בכדי לתת לילדים את הטוב ביותר, את מה שמגיע להם. הצוות כולל אנשי חינוך, צוות פרא-רפואי ואנשי מקצוע חיצוניים נוספים המעבירים תכניות בהתאם לצרכים הדינמיים המשתנים של התלמידים על פי היכרותנו האישית עימם. חברי וחברות הצוות דואגים להתמקצע ולהכשיר את עצמם בתכניות מקצועיות וייחודיות, שותפים לקהילות מקצועיות בשלל תחומים, מפתחים תכניות עבודה ומרחבים שונים, מגלים גמישות מחשבה, אחריות ואהבה רבה לתלמידים לאורך כל היום (ולא רק בשעות הלימודים), מהווים עבורם עוגן רגשי וחברתי ומגלים ערנות ומעורבות רבה.

אנו מבינים שהעולם של היום מתקדם בצעדי ענק ותפקיד המחנך הוא לא רק לתת מידע כי אם להדריך, להנחות ולתת לתלמידים כלים בכדי שיוכלו להתמודד באופן הטוב ביותר עם אתגרי ההווה והמחר, רגשית חברתית ולימודית.

מרחב בית החינוך בנוי כקמפוס וכולל חמישה מבנים דו קומתיים בעלי ייחוד שונה בהתאם לצרכי התלמידים. המרחבים מאפשרים לנו להעניק לתלמידים מרחב צמיחה והתנסות, כך גם נבנית עבורם מערכת השעות האישית המאפשרת לכל להשתתף במספר שעות ייחודיות שבועיות בהתאם לרצונו ולהמלצת הצוות החינוכי בשיתוף הוריו.

קהילת כרמים מהווה נדבך משמעותי בבית הספר כחלק מהראייה ההוליסטית ומתוך ההבנה כי ההורים ואנחנו שותפים בגידול הילדים ורק בעבודה משותפת תוך בניית קשרים עמוקים, הדדיים ומשמעותיים הבנויים על תשתית כבוד ואמון נצליח יחד להצמיח ולקדם את הילדים. מתוך כך, נבנה לבית החינוך וועד מוסדי חזק משמעותי ופעיל בהובלת היו"רית שלנו הגב' רינת לוי הפועל ימים כלילות בשיתוף פעולה ובקידום יוזמות משותפות לטובת כל באי בית הספר.

לסיכום ובנימה אישית אוסיף כי אני מגיעה מידי יום לבית חינוך בגאווה ובסיפוק עצום מתוך אהבה ענקית לילדים ולצוות, מנסה כל יום להמשיך ולמלא את ייעודי ושליחותי על הצד הטוב ביותר.

אני מודה מקרב הלב לקהילת כרמים היקרה על הכרת הטוב, המילים הטובות, החיבוק החם, השותפות המיוחדת, על הבעת האמון ועל כך שנתתם לנו את הזכות להיות חלק מחייכם.

 

                                                                                                              שלכם

                                                                                                           רוזי ברקוביץ

                                                                                                    מנהלת בית חינוך כרמים